Een collega maakt steeds dezelfde fout en je wilt deze persoon daarop aanspreken, maar je bent bang voor een negatieve reactie. Of je leidinggevende vraagt je feedback te geven op een project, maar je weet niet hoe je dit constructief kunt doen zonder iemand te kwetsen. Herkenbaar?
In deze opleiding leren jouw medewerkers hoe ze feedback geven zonder té direct, té aanvallend of té soft te zijn. Hierdoor komen ze sneller tot concrete acties. Daarnaast leren ze hoe ze feedback kunnen ontvangen, zelfs als deze niet op de meest constructieve manier wordt gegeven, zonder zich persoonlijk aangevallen te voelen.
Na deze opleiding slagen je medewerkers erin om effectief feedback te geven en te ontvangen, wat bijdraagt aan een positieve en constructieve werkomgeving. Zo creëren ze een cultuur van open communicatie waarin iedereen zich gewaardeerd en gerespecteerd voelt.
Voor wie is dit leertraject?
Voor medewerkers en/of leidinggevenden.
Na dit leertraject:
Onze trainers houden rekening met jouw organisatiecontext en verwerken concrete en realistische situaties in het traject. Evidence-based, praktijkgericht, motiverend en sterk op maat, dat typeert een leertraject in soft skills door Obelisk.
Voorbeeldtraject 1: Inzicht in feedback, de growth mindset en empathie
Dagdeel 1: Zo ga je om met feedback
Dagdeel 2: Feedback geven: twee voornaamste vormen van feedback
Dagdeel 3: Feedback ontvangen en feedback vragen
Dagdeel 4: Van monoloog naar dialoog
Dagdeel 5: Intervisie
Voorbeeldtraject 2: Feiten, IK-boodschappen en weerstand
Dagdeel 1: Dé basics van feedback & feedforward
Dagdeel 2: Van monoloog naar dialoog
Grote theoretische blokken? Dat niet. Bij Obelisk staat de praktijk en ervaring centraal, terwijl de theorie op de achtergrond blijft. Onze praktijkgerichte aanpak laat deelnemers de theorie direct toepassen voor maximale transfer.
Op basis van deze theoretische fundamenten ontwikkelen onze trainers een leertraject gericht op feedback geven en ontvangen.
Politiezone Antwerpen blijft integriteit hoog in het vaandel dragen. Integriteit wordt gelinkt aan de visie, missie en waarden van het politiekorps. Integriteitsschendingen stroken niet met de interne gedragscode van Politiezone Antwerpen, noch met de deontologische code van de geïntegreerde politie. Ze kunnen niet alleen de goede naam en reputatie van Politiezone Antwerpen schaden, ze zijn ook nefast voor de klant en de medewerkers. Voor een optimale dienstverlening is het dus van groot belang dat alle 2 650 medewerkers van Politiezone Antwerpen integer handelen.
Nieuwe medewerkers in het korps worden meteen meegenomen in deze cultuur met de slogan “We kijken nooit opzij.” Daarbij hoort een workshop van één dag. De theoretische sessie in de voormiddag richt zich vooral op het sensibiliseren van de medewerkers. In de namiddag scherpt Obelisk de communicatievaardigheden aan. Zo voelen de medewerkers zich vaardig genoeg om ook anderen aan te spreken op ongewenst, niet integer gedrag.
Live
De opleiding 'Feedback geven en ontvangen: open communicatie in jouw organisatie' kan plaatsvinden op verschillende locaties, afgestemd op de behoeften van de deelnemers. Onze primaire locatie is ons hoofdkantoor in Leuven, Grauwmeer 1. Daarnaast bieden we de mogelijkheid om de training op locatie bij de klant zelf te verzorgen, of in andere geschikte workshop- of trainingsruimtes in de buurt.
Tijdens het intakegesprek bespreken we de meest geschikte locatie voor uw team. Dit kan variëren van een rustige, groene omgeving waar deelnemers tijdens een pauze kunnen rondwandelen, tot een meer formele setting die past bij een professionele bijeenkomst.
Ontdek vijf inspirerende trainingslocaties op aanraden van onze trainers hier.
Online of hybride
Obelisk gelooft in de kracht van hybride oplossingen, de combinatie van offline en online. Onze hybride opleidingen zijn geen ‘copy-paste’ van klassikale opleidingen. Ze zijn aangepast aan de nieuwe realiteit en onze coaches schoolden zich om. Het resultaat is een volledig hybride pakket met het beste van beide werelden, online en offline.
Tijdens een kennismakingsgesprek brengen we jouw vragen, verwachtingen en de unieke context van je organisatie in kaart. Zo zorgen we ervoor dat ons aanbod perfect aansluit bij jouw behoeften.
Op basis van deze eerste ontmoeting werken we een op maat gemaakte offerte uit, die we je per mail toesturen of persoonlijk komen toelichten. Na jouw goedkeuring starten we met het ontwerpen van het leertraject en het plannen van de volgende stappen, steeds in nauw overleg met jou om het traject optimaal af te stemmen op de wensen en doelen.
Vraag hier jouw offerte aan
Door onze jarenlange ervaring kunnen we jou en jouw organisatie helpen bij heel wat vragen. Neem contact op en we zoeken naar een oplossing op maat.
Zit je met een hele specifieke vraag en zoek je een oplossing op maat?
Stuur ons via dit formulier een bericht en we contacteren je zo snel mogelijk terug. Samen met jou vinden we dé uitkomst voor je uitdaging.