Leerpaden naar succes: ontwikkeling van soft skills.

De inhoud en aanpak is aangepast aan de
verschillende betrokken partijen, hun context en
verwachtingen;

De deelnemers passen het geleerde toe in de
praktijk;

Evidence-based aanpak met een klankbordgroep van experten.

Vraag je gratis adviesgesprek of offerte aan

Naam
Bedrijf
E-mail
Telefoonnummer
Bericht
* Dit formulier verzamelt jouw persoonlijke gegevens zodat ons team met je kan communiceren en hulp kan bieden. Bekijk ons Privacybeleid om te zien hoe we jouw ingezonden gegevens beschermen en beheren.
Bedankt voor je aanvraag. We nemen zo snel mogelijk contact op.
Oeps, er ging iets mis! Probeer nog een keer.

Thema's

impactvolle soft skills
leertrajecten voor jouw medewerkers

Een leertraject bij obelisk, dat is:

  • Je medewerkers sterk laten groeien, op een luchtige manier.
  • Door experten ontwikkeld.
  • Vergaand gepersonaliseerd, ook aan jouw specifieke situatie en doelgroep.
  • Theorie op de achtergrond, praktijk en ervaring op de voorgrond.
  • Een breed scala aan leerinterventies en interactiviteit.
  • Steeds in de vorm van een leertraject of mini leertraject.
  • Deelnemers worden vooraf betrokken voor personalisatie en ter verhoging van de motivatie.
  • Intake met je organisatie zodat we de hele context kunnen betrekken.
  • Transfer en inbedding naar de werkplek is verzekerd dankzij een natraject.
  • Persoonlijk contact met de trainers van Obelisk.
  • Vlotte hulp bij planning en administratie.

als L&D-professional:

  • verwacht je een  hoge kwaliteit in opleidingen.
  • effectiviteit en meetbaarheid van L&D staat hoog op de agenda.
  • wil je impact op de business met je L&D-inspanningen.
  • interne werving van deelnemers voor de opleidingen loopt soms moeizaam.
  • geloof je niet in 'zitten en luisteren', je wil dynamiek in een training.
  • houd je graag rekening met de diversiteit aan deelnemers.
  • hybride of blended leren, moet voor jou altijd mogelijk zijn.
  • de planning van een opleiding in de agenda's is vaak een uitdaging.
  • wil je sterke inhoud en zoekt dus  experten.

Dit wil je vermijden als L&D-verantwoordelijke:

  • Je hoort na een opleidingen van deelnemers dat ze niet veel opstaken.
  • Jij of de managers zien geen effect van de opleidingen.
  • Een zwak leer-aanbod waardoor ook je employer branding en retentie achteruit gaan.
  • Een leerplan dat niet voldoet aan de nieuwe eisen van de overheid.
  • Geen vervanging bij  een zieke trainer waardoor je alles moet herplannen.
  • Lage motivatie en moeilijke instroom voor bepaalde opleidingen.
  • Opleiding zonder het effect op de business te kennen.
  • Niet weten welke opleiding nodig is om bepaalde vaardigheid bij medewerkers te verkrijgen.
  • Niet kunnen aantonen bij directie dat opleiding verschil maakt (effectiviteitsmeting).
  • Spanning tussen wat jij nodig vindt van opleiding versus wat ze willen volgen.
  • Door een lang offerteproces, loopt alles vertraging op.
  • ...

Vind je dit ook lastig bij het zoeken van incompany opleidingen?

  • De leerdoelen scherpstellen.
  • De opleiding aantrekkelijk verwoorden.
  • Medewerkers motiveren tot het volgen van de opleiding.
  • Zorgen dat een opleiding écht effect heeft op resultaten.
  • De planning en organisatie van de opleiding.
  • De didactische kwaliteit waarborgen.
  • Een opleiding exact op het niveau van de (gemixte groep) deelnemers.
  • Moeizaam contact met de aanbieder.

Herken je jezelf bij deze vraagstukken?

Mensen helpen groeien en ontwikkelen in jouw organisatie.

De vaardigheden van je medewerkers naar een hoger niveau tillen.

Sterke leertrajecten met impact op persoon én organisatie.

L&D maakt mee de bedrijfsdoelstellingen waar.

Thema's

impactvolle soft skills
leertrajecten voor jouw medewerkers

Wat mag je van ons verwachten? Een opleiding volgen bij Obelisk betekent:

Ontdek onze visie op leren
Leren door te doen
In de opleiding is er een evenwicht tussen theoretische kaders én praktische oefeningen. De trainer neemt de groep mee doorheen een variatie aan leermethoden en tijdens de de training experimenteren de deelnemers met het nieuwe gedrag.
Duurzaam skills ontwikkelen
Het trainen van vaardigheden lukt enkel wanneer de deelnemer ook weet wat er bij hem/haar speelt. We gaan daarom ook kijken naar innerlijke overtuigingen, normen en waarden, dilemma’s en attitudes. We vertalen deze ‘in-zichten’ naar alternatieve ‘uit-zichten’.
Oefenen in een mini-realiteit
Tijdens de intake krijgen we een duidelijk beeld van de leernoden. De (werk)situatie wordt tijdens de training nagebootst aan de hand van realistische casussen. De deelnemer gaat met een gericht actieplan naar huis en kan de geleerde skills meteen inzetten in de (werk)omgeving.
Hybride les krijgen
Obelisk gelooft in de kracht van hybride oplossingen; de combinatie van offline en online. Onze hybride opleidingen zijn geen ‘copy-paste’ van klassikale opleidingen. Ze zijn aangepast aan de nieuwe realiteit en onze coaches schoolden zich om. Het resultaat is een volledig hybride pakket met het beste van beide werelden, online en offline.
Stretchen om bij te leren
In een comfortzone leer je niet. Daarom gaan we tijdens een opleiding die comfortzone stretchen. De deelnemer wordt uitgedaagd, zonder in de stresszone te belanden.
Oefenen in een veilige omgeving
De trainer creëert een veilige leeromgeving. Daardoor wordt het makkelijker om zich kwetsbaar op te stellen tijdens het oefenen én er wordt verbinding gecreëerd met de andere deelnemers in de leergroep.
Sterker worden als persoon
Het bewustzijn, de bekwaamheid en het zelfvertrouwen van de deelnemers krijgt een boost waardoor hij/zij meer in zijn/haar kracht komt te staan.
Toepassingen

Echte cases

Daken

Leiderschap onder de loep, case Solid Talent

Samenwerking en leiderschap: voor deze thema’s ging Solid Talent ten rade bij Obelisk. De consultancy-organisatie van engineering en administratieve experten besloot om in te zetten op onderlinge samenwerking en groei in het management team, alsook op een doorleefde visie op leiderschap en de ontwikkeling van leiderschapscompetenties.

Bekijk deze case
services image

Open communicatie over integer gedrag, case Politiezone Antwerpen

Politiezone Antwerpen draagt integriteit hoog in het vaandel. Nieuwe medewerkers in het korps krijgen daarom een opleiding feedback geven zodat ze zich zelfzeker voelen om collega's aan te spreken op niet integer gedrag.

Bekijk deze case
services image

Opleiding 'klantgerichtheid' wordt diep verankerd, case klantenservice LIDL

De klant van vandaag is veranderd. Daardoor is inspelen op de noden van klanten geen eenvoudige taak. LIDL tilde hun klantgerichtheid naar een nog hoger niveau door klantgerichtheid echt te verankeren in deze afdeling van de organisatie.

Bekijk deze case
services image

Zo ervaren deelnemers onze opleidingen

“Een opleiding boordevol waardevolle inzichten en praktische tips die zeker een meerwaarde bieden op de werkvloer.”
“Goele verzorgde de training uiterst to the point, met een luisterend oor voor persoonlijke voorbeelden, en behield tegelijkertijd perfect de rode draad.”
“Er was een perfecte balans tussen theoretische inhoud en interactieve betrokkenheid.”
“Ik was enorm onder de indruk van de begeleider - heldere formuleringen, toffe voorbeelden en duidelijkheid.”
“De trainer had een diepgaande beheersing van de materie die ze op een voortreffelijke manier presenteerde.”
“Onze trainer wist de informatie op een leuke en begrijpelijke manier over te brengen.”
“Heel leerrijk!”

Relevante artikelen

Contacteer ons

Door onze jarenlange ervaring kunnen we jou en jouw organisatie helpen bij heel wat vragen. Neem contact op en we zoeken naar een oplossing op maat.

Zit je met een hele specifieke vraag en zoek je een oplossing op maat?

Stuur ons via dit formulier een bericht en we contacteren je zo snel mogelijk terug. Samen met jou vinden we dé uitkomst voor je uitdaging.