In klantgerichtheid start alles bij de noden van de klant. Kortweg geef je prioriteit aan de tevredenheid van klanten: service of hulp verlenen gaat bij klantgerichtheid altijd voor. Dat betekent niet dat je de klant steeds moet geven wat die vraagt. Signaleren van de wensen en onderliggende behoeften van de klant, anticiperen op die wensen en daar ook naar handelen, dat is klantgerichtheid. En daar gaan we dus mee aan de slag in een opleiding klantgerichtheid
Voor wie is dit leertraject?
Voor medewerkers en leidinggevenden
Na dit leertraject:
Voor medewerkers en leidinggevenden:
Onze trainers houden rekening met jouw organisatiecontext en verwerken concrete en realistische situaties in het traject. Evidence-based, praktijkgericht, motiverend en sterk op maat, dat typeert een leertraject in soft skills door Obelisk.
Onze trajecten verlopen steeds in drie fasen. Meer info vind je in de case bij UHasselt.
Voorbeeldtraject 1: Klantgericht communiceren en moeilijke klanten hanteren met zelfinzicht
Dagdeel 1: Klantbehoeften herkennen en effectief communiceren
Dagdeel 2: Inzicht in jezelf en omgaan met moeilijke klanten
Voorbeeldtraject 2: Inzicht in klantbehoeften en succesvol omgaan met moeilijke klanten
Dagdeel 1: Klantbehoeften herkennen en effectief communiceren
Dagdeel 2: Slim omgaan met uitdagende klanten
Grote theoretische blokken? Dat niet. Bij Obelisk staat de praktijk en ervaring centraal, terwijl de theorie op de achtergrond blijft. Onze praktijkgerichte aanpak laat deelnemers de theorie direct toepassen voor maximale transfer.
Klanten durven meer voor zichzelf opkomen: ze willen de juiste informatie, vragen om snelle acties én willen zich gehoord voelen. LIDL zocht naar een opleiding in klantgerichte communicatie met de volgende doelen:
Daarnaast zocht LIDL naar een diepe verankering van klantgerichtheid in de afdeling ‘klantenservice’. Met als concrete vraag: “Ontwerp een leertraject in klantgericht communiceren dat door alle medewerkers (van manager, teamleader tot medewerkers) (op)gevolgd en gedragen is. Een traject dat echt verankerd is, waarbij aandacht is voor de LIDL taal en cultuur in alle fasen. En ohja, de opleiding mag zeker niet te filosofisch en theoretisch zijn: wij willen praktische en concrete handvaten en veel ruimte om te oefenen, oefenen en nog eens te oefenen.”
Live
De opleiding 'Klantgerichtheid' kan plaatsvinden op verschillende locaties, afgestemd op de behoeften van de deelnemers. Onze primaire locatie is ons hoofdkantoor in Leuven, gelegen aan Grauwmeer 1. Daarnaast bieden we de mogelijkheid om de training op locatie bij de klant zelf te verzorgen, of in andere geschikte workshop- of trainingsruimtes in de buurt.
Tijdens het intakegesprek bespreken we de meest geschikte locatie voor uw team. Dit kan variëren van een rustige, groene omgeving waar deelnemers tijdens een pauze kunnen rondwandelen, tot een meer formele setting die past bij een professionele bijeenkomst.
Ontdek vijf inspirerende trainingslocaties op aanraden van onze trainers hier.
Online of hybride
Obelisk gelooft in de kracht van hybride oplossingen; de combinatie van offline en online. Onze hybride opleidingen zijn geen ‘copy-paste’ van klassikale opleidingen. Ze zijn aangepast aan de nieuwe realiteit en onze coaches schoolden zich om. Het resultaat is een volledig hybride pakket met het beste van beide werelden, online en offline.
Tijdens een kennismakingsgesprek brengen we jouw vragen, verwachtingen en de unieke context van je organisatie in kaart. Zo zorgen we ervoor dat ons aanbod perfect aansluit bij jouw behoeften.
Op basis van deze eerste ontmoeting werken we een op maat gemaakte offerte uit, die we je per mail toesturen of persoonlijk komen toelichten. Na jouw goedkeuring starten we met het ontwerpen van het leertraject en het plannen van de volgende stappen, steeds in nauw overleg met jou om het traject optimaal af te stemmen op jouw wensen en doelen.
Vraag hier jouw offerte aan
Door onze jarenlange ervaring kunnen we jou en jouw organisatie helpen bij heel wat vragen. Neem contact op en we zoeken naar een oplossing op maat.
Zit je met een hele specifieke vraag en zoek je een oplossing op maat?
Stuur ons via dit formulier een bericht en we contacteren je zo snel mogelijk terug. Samen met jou vinden we dé uitkomst voor je uitdaging.